2.11 Pääperiaatteet

2.11 Pääperiaatteet

ENECMO sivuvaunut (=European Near Earth Co-Moving Object)

Maailman ensimmäinen täysin 4D-suunniteltu sivuvaunu!

(Se neljäs ulottuvuus on aika, sanoi Albert Einstein, ja sitä tähän projektiin on käytetty yli 20 000 tuntia!)
Some 3D model parts

Joitain 3D mallin osia

 

Suunnittelun periaatteet ja ominaisuudet:

Toimitussisältöversiot: Economy, Standard tai Premium lisävarustepaketein.

Normaalitoimitus rakennussarjana (KIT). (maahantuoja suorittaa asennuksen ja maalauksen, kuten alalla on tapa.)
Tuotteen ominaisuudet ja kilpailuvaltit: [Yhdelläkään kilpailijalla ei ole vastaavia ominaisuuksia!]

1. Käytännöllisyys:
1.1 Suunnittelussa ja mitoituksessa pääpaino on ollut käytännöllisyydessä.
1.2 Istuimen leveys kahdelle aikuiselle tai aikuiselle ja lapsen turvaistuimelle.
1.3 Useita säilytyslokeroita tärkeimpien tarvikkeiden säilytykseen.
1.4 Pieni kyytiinnousukorkeus.
1.5 Irroitettava Cabriolet-katto irroitettavin sivuikkunoin. (myöhemmin eri versioita)
1.6 Vaihdettavat sisustan seinäverhouselementit joissa valmius mm. koristepaneleille.
(kilpailijoilla liimattu huopa)
1.7 Irroitettavat penkin verhoukset.
1.8 Oven ja takaluukun saranat ovat ulkopuolista kaksoisviputyyppiä joten ne eivät vie tilaa.
1.9 Kääntyvä sivuvaunun pyörä. (ei tarvitse vaihtaa kallista moottoripyörän etuhaarukkaa)

2. Matkustusmukavuus:
2.1 Hyvät matkustus- ja jalkatilat. (jalkatilaa mahdollista jatkaa tarvittaessa)
2.2 Erittäin kookas tavarasäiliö jonka sisäpinnat ovat sileät. (ei tarvitse verhousta)
2.3 Erinomainen ääneneristys. (kolminkertainen rakenne pyöräkotelon kohdalla)
2.4 Ilmanvaihtosuulakkeet ja putkistot. (lisävaruste)
2.5 Penkin käsinojat, niskatyynyt ja pohjetuki. (lisävarusteet)
2.6 Audiolaitevalmius, 1- tai 2- din laitteille sekä neljälle kaiuttimelle.
2.7 Lukuisia LED-valaisimia matkustamoon, jalkatilaan ja tavaratilaan. (lisävarusteet)

3. Ulkonäkö:
3.1 Muotoilu on moottoripyörän muotoja noudattelevaa nykypäivää, ei mitään futuristista kikkailua.
3.2 Pienillä muotokikkailuilla on saatu pintoihin ilmettä.
3.3 Kaikkien osien sisäpinnatkin ovat sileät, ei lasikuitupintoja näkyvissä.

4. Muunneltavuus:
4.1 Moottoripyörän ulkonäön mukaan vaihdettavat ABS-muoviset pintaosat.
4.2 Ei tarvitse vaihtaa koko vaunua jos MP vaihtuu, päivitys riittää.
4.3 Voi myydä sivuvaunun ja pitää pyörän jolloin uusi omista vaihtaa vain muutaman osan.

5. Varusteltavuus:
5.1 Tarjolla on valtava määrä erilaisia ulkonäköön tai toiminnallisuuteen liittyviä varusteita.
(mm. LED-valoja ja kromiosia)
5.2 Asiakas voi itse rakentaa oman mieleisen vaununsa tilaamistaan osista.

6. Helppo kasattavuus:
6.1 Ohjeiden asennuskuvat 3D-tulosteita pienimmistäkin yksityiskohdista.
6.2 Kaikki vakio- ja lisävarusteosat kiinnitetään pulttiliitoksin. (voi asentaa jälkikäteenkin)
6.3 Rakennussarjankin voi kasata lähes kuka tahansa.
7. Turvallisuus: (osa lisävarusteita)

7.1 Turvakaari kiilloitettua RST-putkea. (lisävaruste)
7.2 Turvavyövalmius kahdelle. (turvavyöt lisävaruste)
7.3 Särkymätön ja naarmuuntumaton polycarbonaatti-tuulilasi.
7.4 Riittävä tila myös lapsen turvaistuimelle.
7.5 Erittäin kevyt ja luja hiilikuitukori erikoistilauksesta kohtuuhintaan. (lähes 20 kg kevyempi)
(muotit suunniteltu hiilikuitumenetelmää varten)

8. Nopea irroitettavuus:
8.1 Uudella pikakiinnityssysteemillä vaunun voi irroittaa tai takaisin kiinnittää muutamassa minuutissa. (patentti haussa)
8.2 MP:llä voi ajaa myös ilman sivuvaunua. (=vaihtoehtoinen käyttö)

9. Ekologisuus:
9.1 Tasaisen pohjan ja aerodynaamisen muotoilun ansiosta mp:n polttoaineen kulutus sivuvaunun kanssa kasvaaa mahdollisimman vähän.
9.2 Vaihdettavat pintapaneliosat ovat uudellen käytettävää ABS kestomuovia.
(myös puukuitumateraalia lasikuidun tilalle korin pohjaosassa tutkitaan)

10. Edullisuus:
10.1 Käytetään mp:n originaali-etuhaarukkaa, eli keulaa ei tarvitse vaihtaa kalliiseen keinuhaarukkaan. (pyörän omat ABS-jarrut mahdollista säilyttää)
10.2 Kaikki pintapaneliosat, joissa ei myöskään ole pohjatöitä, voidaan maalata esisovituksen jälkeen irrallaan tai jättää kokonaan maalaamattakin. (esim. musta tai valkea ABS)
10.3 Matkustamon sisäpinnat ilman verhouselementtejäkin ovat sileät ja kiiltävät joten verhoiluelementtejä ei välttämättä tarvita. (ne voi ostaa vaikka myöhemminkin)
Valmistus- ja suunnittelutekniset kilpailuvaltit:

11. Nopeus:
11.1 ABS-muoviset pintaosat ovat erittäin nopeat valmistaa pienissäkin sarjoissa.
11.2 GF-osat voidaan valmistaa käsin- ruisku- tai alipainesäkitysmenetelmällä ja leikata koneellisesti täsmälleen oikeisiin mittoihin.

12. Kohtuulliset muottikustannukset:
12.1 ABS- ja GF-osat valmistetaan samoilla muoteilla myös vasemmanpuoleisen liikenteen maihin,
ainoastaan reunojen leikkaus muuttuu. (poikkeuksena korin pohjan keskiosa)
12.2 Muottien työstäminen koneellisesti juuri oikean mittaisiksi on helppoa.

13. Sarjatyö:
13.1 Lähes kaikki metalliosat teetetään alihankkijoilla kohtuullisen suurissa sarjoissa.

14. Pienet rahtikustannukset:
14.1 Myös alihankkijan valmistamat lasikuitukorin osat voidaan pinota koska ne valmistetaan puolikkaista ja liitetään vasta tehtaalla esiasennusvaiheessa.
14.2 Osien kasaus voidaan tarvittaessa tehdä täysin myös kohdemaassa maahantuojan toimesta.

15. Muokkaus ja dokumentointi:
15.1 Tarjousten kysely on helppoa nopeasti PC:ltä tulostettavilla kuvilla.
15.2 Pienoismallien tulostaminen asiakkaille on mahdollista ja edullista. (esim. 1:12 tai 1:6)
15.3 Muutosten teko sekä uusien versioden valmistus on helppoa, nopeaa ja riittävän edullista.
Hyvin pieniä 3D-muutoksia on vielä tulossa muutamiin osiin ennen prototyypin valmistusta sekä joidenkin merkkikohtaisten ulkopaneliosien mallinnus on kesken.
Myös eri pyörämallien kiinnikeosia suunnitellaan sitä mukaa kun asennuksia suoritetaan.
Tarkemmat tiedot mm. kunkin mallin tuotannon käynnistämisestä sivuiltamme.
Lopulliset kuluttajahinnat ovat vielä hiukan avoinna mutta takaamme että hinnat ovat kilpailukykyiset.

“Oskomme vahvasti että edellä mainituilla ominaisuuksilla ja eduilla voimme varmistaa että tuotteen hinta ja laatu sekä toimitus- ja asennusnopeus tyydyttää mahdollisimman monia uusia asiakkaita”.  Designer, Jukka Riekkinen

Tarjoamme myös entisille Speeding 2WS sivuvaunujen käyttäjille varaosa- ja teknistä tukea sivustomme kautta. (mm. sivut 4 ja 6 )